Algol je binarna zvezda koja se nalazi u sazvežđu Perseja. Možemo je videti golim okom i ono što se primećuje je da ta zvezda menja svoj sjaj. Radi se zapravo o dve velike zvezde koja kruže jedna oko druge u smeru kazaljke na satu. Prividni sjaj zvezde Algol kreće se od 2,1 do 3,4 magnitude (svetlosne jedinice) sa periodom od 2 dana 20 sati i 49 minuta. Promena i variranje sjaja posledica je pomračenja glavne zvezde većim i hladnijim pratiocem. Spektralna analiza ove zvezde pokazuje da se ona sastoji od tri zvezde, koje se nalaze na ugaonom rastojanju manjem od 0,1 lučne sekunde. Osnovna zvezda, označena kao Algol A, je plavo-bela zvezda koja se nlazi u stabilnoj fazi svog evolutivnog razvoja i sija oko 150 puta jače nego Sunce. Njen prečnik je tri puta veći od prečnika Sunca. Druga zvezda, Algol B, koja pomračuje osnovnu zvezdu, je belo-žuti superdžin koji je približno šest puta sjajniji od Sunca. Treća komponenta ovog trojnog sistema, Algol C, je plavo-bela stabilna zvezda 1,8 puta masivnija i deset puta sjajnija od Sunca. Algol A i Algol B nalaze se na rastojanju samo za 40% većem od njihovih prečnika (tj. oko 10 miliona kilometara). Kao posledica ovako malog rastojanja i snažnog međusobnog gravitacionog uticaja ove dve zvezde “potok” gasa stalno struji iz atmosfere superdžina ka Algolu A.
Jedna od zagonetki Algola je nevidljivost eklipsnog pratioca
koji je kompletno izgubljen u sjajnosti primarne zvezde i još nikada nije
osmotren vizuelno. Orbita sjajne zvezde je jasno otkrivena spektroskopskim
merenjima i nađeno je da je sjajna zvezda udaljena oko 1,7 miliona km od centra
gravitacije sistema. Bleđa zvezda sa manjom masom ima veću orbitu oko
gravitacionog centra i stvarna razdaljina dve zvezde je najverovatnije oko 10
miliona km.
Daljim proučavanjem došlo se do otkrića da svetlost nije
konstantna pri maksimumu, već i dalje nastavlja da polako raste nakon primarne
eklipse dostižući vrhunac momenat pre druge eklipse. Ovo je objasnjeno efektom
kada bleda zvezda reflektuje svetlost sa primarne zvezde i pokazuje faze slične
"mesečevim fazama" dok kruži njenom orbitom. Faza "punog
meseca" je najverovatnije vidljiva kada je bleda zvezda iza sjajne, tako
da je ceo osvetljen disk okrenut ka Zemlji. Ovaj trenutak se događa momenat pre
i nakon druge eklipse, tako da je prirodno da kombinovana svetlost obe zvezde
dovodi do maksimuma. Proučavanje ovog efekta je pokazalo da je tamni pratilac
za 1,7 put sjajniji na strani koja je okrenuta ka sjajnoj primarnoj zvezdi.
Ime joj potiče od arapskog Al Ra's al Gul, što u prevodu
znači "Demonska Glava". U mnogim izvorima Algol se predstavlja kao
Đavolja zvezda, oko Meduze ili Zao duh. Astrolozima u prošlosti zvezda je predstavljala Meduzinu glavu u Persejevoj
ruci.
Mitologija opisuje Meduzu kao jednu od Gorgona, tri kćeri
morskog boga Forkisa i nimfe Keto. Jedino
je Meduza bila smrtna. Meduza i njezine sestre bile su lepotice i bile su
sveštenice u hramu boginje Atene. Meduzu opisuju kao prekrasnu nimfu lepih
obraza i zlatnih uvojaka u kosi. Nju su saletali mnogi udvarači, ali ih je ona
odbijala. Među udvaračima se našao i Posejdon, sam bog mora koga je uzbudila
Meduzina zlatna kosa. Kako Meduza nije dobrovoljno pristala da bude njegova,
Posejdon je silovao u Ateninom hramu. To je razbesnelo boginju Atenu jer je
smatrala da je Meduza oskrnavila njen hram, pa je pretvorila nju i njene sestre
u čudovišta. Meduzino lice je učinila ružnim, njene zlatne uvojke je pretvorila
u zmije, a njen pogled je učinila tako užasnim da pretvara ljude u kamen. Grčko
ime Gorgona u prevodu znači "užasan i divlji". Neki mitolozi pravom
Gorgonom smatraju samo Meduzu, dok ostali gledaju na njih kao trojstvo. Meduza
je prikazivana često kao zversko žensko ljudsko lice koje je pogledom
okamenjivalo. Često je prikazivana s krilima i kandžama i s kosom od
zmija. Interesantno je znati i kako
su se zvale sve tri sestre i šta njihova imena znače u prevodu sa staogrčkog. To
su: Stena ("moćna"), Eurijala ("dalekoskakačica") i Meduza
("kraljica").
Već sama
mitološka pozadina lako i logično može da se poveže sa stvarnim činjenicama.
Astronomska posmatranja potvrđuju postojanje tri zvezde na mestu gde vidimo
jednu koju zovemo imenom Algol. I upravo tip svake od tri zvezde i njihova
veličina odgovaraju mitološkom opisu i nazivu tri sestre Gorgone. Da je samo
Meduza smrtna ukazuje činjenica da iz veće zvezde koja odgovara opisu Meduze
potok gasa stalno teče ka manjoj zvezdi i deluje kao da menja i iscrpljuje veću
zvezdu. Čak bi se i potok gasa mogao okarakterisati kao kosa mitološke Meduze
čiji se zlatni uvojci (svetlosni zraci) pretvaraju u zmije, tj. svetlost veće
zvezde se izobličuje pod uticajem manje zvezde.
Da bismo razumeli
tajnu Algola, neophodno je da poznajemo mitološku priču o Perseju. Uostalom,
sama zvezda o kojoj je reč se nalazi u istoimenom sazvežđu. Persej je mitski
junak koji je pobedio Meduzu. Priča o tom podvigu glasi ovako: Persej je sin
vrhovnog boga Zevsa i Danaje, ćerke kralja Akrisija. Kada je čuo proročanstvo
da će ga unuk svrgnuti sa prestola i ubiti, Akrisije tek rođenog Perseja i
svoju ćerku Danaju zatvara u kovčeg i baca ih u more. Iz mora ih izvlači ribar
Diktis i odgaja Perseja kao svog sina. Kada je Persej postao mladić, kralj
Polidekt, brat ribara Diktisa, Persejevog poočima, najavio je banket na kojem
je svaki gost bio dužan donijeti konja, da bi mogao oženiti Hipodamiju (u
prevodu sa starogrčkog njeno ima glasi "Ona koja pripitomljava
konje"). Zapravo, on je hteo da uzme Danaju, Persejevu majku za ženu, a da
bi se otarasio Perseja, smislio je ovo lukavstvo jer je znao da Persej ne može
da mu donese svadbeni dar koji je tražio. Persej nije imao konja, ali je obećao
da će doneti Meduzinu glavu čije je lice pretvaralo ljude u kamen. Persej je
dugo lutao tražeći Meduzu, ali nije znao ni gde se ona nalazi ni kako bi je
ubio kada bi je našao. U pomoć su mu došli boginja Atena i bog Hermes. Atena mu
daje svoj štit, a Hermes mu daje nesalomiv srp od dijamanata. Nisu znali
put do samih Gorgona, ali su znali put do Greja, njihovih sestara, starih žena
s jednim okom i zubom. Persej je uzeo oko dok su ga Greje jedna drugoj dodavale
i nije ga hteo vratiti sve dok mu nisu pokazale kako da stigne do Gorgona.
Potom je otišao do Hiperborejaca koji su mu dali krilate sandale, čarobnu putnu
torbu i Hadovu kacigu nevidljivosti. Zajedno s Ateninim štitom, Hermesovim
srpom, krilatim sandalama, putnom torbom i Hadovom kacigom, Persej je stigao do
pećine gde su Gorgone živele. Znajući
da ne sme pogledati Meduzi direktno u oči, Persej se poslužio lukavstvom.
Uglačani štit koji mu je dala Atena je okrenuo prema sebi kako bi primetio
Meduzin odraz u štitu. Na taj način je konačno i primetio Meduzu kako mu se
približava iza leđa, pa joj je uz pomoć odraza na štitu uspeo odseći glavu
jednim udarcem srpa. Na njegovo iznenađenje, u tom trenutku iz Meduzinog
obezglavljenog tela iskočili su krilati konj Pegaz i div Hrisaor koje je Meduza
začela kada je Posejdon silovao. Persej je hitro stavio Meduzinu glavu u
čarobnu torbi i uz pomoć Hadove kacige koja ga je učinila nevidljivim pobegao
dvema Meduzinim sestrama.
Persej je
iskoristio Meduzinu glavu za još neka dela koja su ga učinila mitskim herojem.
Titana Atlanta je pretvorio u planinu tako što ga je okamenio pokazavši mu
Meduzinu glavu. Time ga je kaznio za negostoljubivost. Oslobodio je Filistiju u
Etiopiji i Andromedu u koju se zaljubio videvši je okovanu na steni.
Andromedina majka Kasiopeja je uvredila Posejdona koji je poslao morsko
čudovište Cetus da uništi grad. Proročanstvo je reklo da grad mogu spasti samo
ako žrtvuju Andromedu čudovištu. Kefej i Kasiopeja, Andromedini roditelji
obećavaju Perseju Andromedu za ženu ako je oslobodi i spase grad. Uz pomoć
krilatog konja Pegaza, Persej se približio čudovištu i pokazao mu Meduzinu
glavu, pa se Kraken pretvorio u kamen. Perseja nakon toga napadaju Andromedini
prosci predvođeni Agenorom kome je bila obećana Andromedina ruka. Persej uz
pomoć meduzine glave i njih pretvara u kamenje.
Vrativši se kući, Persej oslobađa svoju majku Danaju iz ruku
Polidekta tako što je i Polidekta i njegove ljude pretvorio u kamen pokazavši
im Meduzinu glavu. Nakon tog poduhvata je dao Meduzinu glavu Ateni, zajedno sa
štitom koji mu je darovala. Atena je
na svoj štit pričvrstila Meduzinu glavu. Hermesu je vratio sandale, torbu i
šlem. Sada, kada smo razmotrili i astronomsku i mitološku pozadinu misterije o
Algolu, vreme je da sve to uklopimo u astrološko tumačenje.
Mesto fiksne zvezde Algol se trenutno nalazi na 26 stepenu i
20-tom lučnom minutu znaka Bika u postavci tropskog sitema horoskopa. U horoskopu to označava mesto strahova
koji nas iznenadno preplavljuju i "okamenjuju". Verovatno ste svi bar
jednom u životu osetili ono što bismo mogli nazvati parališućim strahom. Meduza
je svojim poreklom bila nimfa, što znači da je potekla iz elementa vode, a
element vode je nosač naših osećaja i emocija. U početku smo svi nevini i
čisti, što znači da su naše izvorne emocije stabilne, protočne, uravnotežene i
čiste ili jednom rečju - zdrave. Ono što naše osećaje i emocije izbacuje iz
ravnoteže, zaustavlja njihov prirodni tok i čini ih nezdravim jeste traumatski
doživljaj koji je praćen osećajem bola. To može biti fizička povreda, ali je
najčešće upravo emotivna povreda. Posebno su opasne emotivne povrede koje nam
se dešavaju u ranom detinjstvu, jer upravo takve situacije, koje nazivamo
traumama iz detinjstva jesu izvor naših kasnijih velikih strahova zbog kojih
često postajemo emocionalno nestabilni. Nerazrešene emocionalne traume se
potiskuju u podsvesno, a posledica toga je da to preseca emotivni tok i crpe
našu životnu energiju. Kako emocije teže da uspostave svoj prirodni tok, usled
potiskivanja one iskrivljuju našu sliku stvarnosti i počinju da se ispoljavaju
u izobličenom vidu tako što prvobitni bol koji smo nekada doživeli projektujemo
na drugu osobu nastojeći da joj nanesemo bol. Tako postajemo nasilni i
zarobljeni u vrzinom kolu duševnog bola. Iz straha od nasilja, mi sami činimo
nasilje. Ovaj psihološki proces je opisan u mitu o Meduzi. Ona sama je bila
nevina lepotica koja je služila boginju ljubavi. Bol joj nanosi Posejdon koji
je siluje, a zatim je i sama ljubav (Atena) osuđuje, usled čega se Meduza
izobličuje i postaje čudovište. Na ovaj način simbolizuje stvaranje toliko
jakog straha u nama da nam se bolno iskustvo ne ponovi, da nas sve što nas
podseća na to iskustvo čini istog trena paralisanim i nemoćnim da reagujemo.
Verovatno vam je poznat slučaj čoveka kojeg je ujeo pas i koji, čim vidi bilo
kog drugog psa, bude paralisan od straha. Upravo u tome se oslikava simbolika Algola.
Nevidljivi pratilac praveći eklipsu umanjuje svetlost veće zvezde i usled male
udaljenosti usisava njenu materiju. Upravo to čini i naša psiha. Zarobljeni u
traumatskom doživljaju, mi ga iznova i iznova proživljavamo kao da se svo vreme
nalazimo u njemu. U psihologiji se ovo stanje naziva posttraumatskim stresom.
Trauma nikada ne prestaje da traje, što poput Algolovih intervala
"pomračenja" pomračuje i našu svest i u isto vreme nam oduzima
energiju čineći nas emocionalno iscrpljenim i nestabilnim. Kad god ugledamo
nešto što nas podseća na prvobitnu traumu, mi osetimo parališući strah, što je
analogno pomračenju Algola kada se njegov svetlosni indeks smanjuje, a zatim
isti taj strah projektujemo spolja i prenosimo ga na nekog drugog čineći neku
vrstu fizičkog ili psihološko-emotivnog nasilja, što je analogno porastu
svetlosnog indeksa zvezde. To je objašnjenje kako pogled u Meduzine oči
okamenjuje.
Kako se osloboditi ovakve vrste strahova, govori nam mit o
Perseju. Persej je polubog. Otac mu je Zevs, a majka smrtna žena. Ali Persej predstavlja svakog od nas
zapravo. Jer i mi smo nastalo od Boga-Prirode-Univerzuma i nalazimo se u
smrtnom telu. Svako od nas u sebi nosi jedan besmrtni deo, božansku iskru ili
dušu koja naseljava materijalno i prolazno, smrtno telo. Persej ne zna gde se
nalazi Meduza. Isto tako, niko od nas ne zna mesto gde je potisnuo izvornu
traumu. Ne vidimo je jasno jer je potisnuta u podsvesno što je sve simbol
Neptuna koji je i načinio prvobitno iskrivljenje svesti kroz čin silovanja.
Nešto nam je bilo učinjeno protiv naše volje. Ipak, u horoskopu ćemo je
potražiti u simbolici Venere. Prvo zbog toga što se Algol nalazi u znaku Bika
kojim vlada Venera. Takođe je i sama Venera (Atena) odgovorna za stvaranje
čudovišta od Meduze. Ona prva i priskače u pomoć Perseju tako što mu daje svoj
štit. Štit je u simbolici Meseca, jer sve što odražava svetlost o svoju
površinu i što je u neku ruku ogledalo je u simbolici Meseca. Na kraju Venera
(Atena) postavlja Meduzinu glavu na svoj štit. Kako je svo vreme u igri štit
koji pripada Ateni-Veneri, a uz pomoć kojeg je Persej i ugledao Meduzu,
zaključak je da ćemo tačku u horoskopu koja predstavlja jezgro traume (glavu
Meduze) pronaći u Venerinom odrazu u ogledalu, a to je tačka Venerine
antiscije. Antiscija je simetrična projekcija kroz osu koja spaja 0 stepen Raka
sa 0 stepenom Lava. Prema tome, Venera koja se danas nalazi na 22. stepenu
Blizanaca se preslikava na 8. stepen Raka, jer je to simbolički njen odraz u
ogledalu.
Osim Atene,
Perseju u pomoć priskače i Hermes (Merkur) koji mu daje dijamantski srp. Srp bi
s jedne strane mogao da se tumači kao simbol Saturna, ali u ovom slučaju, s
obzirom da je dijamantski, opet će pripadati simbolici Meseca. To je zbog toga
što dijamant ima vrlo visok indeks prelamanja svetlosti, mnogo veći od stakla i
vode, što znači da svetlo putuje mnogo sporije kroz dijamant, pa se pojavljuje
efekat da se svetlost ne prostire kroz dijamant nego se odbija, zbog čega
dijamant "svetluca". Zanimljivo je i to što je dijamant dobio naziv
od starogrčke reči "adamas" što znači - nepobediv. U ovom slučaju,
srp je simbol Meseca, ali Meseca u svojoj zadnjoj četvrti, jer je uz pomoć
njega Persej odsekao Meduzi glavu. Simbolika zadnje Mesečeve četvrti je dovršavanje
započetog, zatvaranje ciklusa, a na psihološkom nivou to opisuje simboliku
razrešenja traume, jer tek kad smo nešto uspešno okončali u smislu da smo
savladali tu lekciju na našem životnom putu, više nećemo morati da je
ponavljamo i uspostavićemo opet prirodni tok energije. Na simboliku zadnje
Mesečeve četvrti ukazuju i Greje koje se prikazuju kao stare žene, a to je opet
simbolika zadnje četvrti Meseca. Kao pomoćna sredstva u svom poduhvatu Persej
dobija još krilate sandale, što je simbol Merkura, magičnu torbu - simbol
Venere i Hadovu kacigu, simbol Plutona. Simbol krilatih sandala se odnosi na
brzinu i lakoću. Pomoći će nam da brže i lakše pronađemo i razrešimo primarnu
traumu. Torba u koju Persej stavlja Meduzinu glavu je logično opet simbolika
Venere, jer se sama trauma svo vreme krije u Veneri, od nje je zapravo nastala
i njen je sastavni deo. Hadova kaciga - Plutonov simbol, čini Perseja
nevidljivim i omogućuje mu da bezbedno ode sa mesta gde je obezglavio Meduzu.
Zapravo, to konačno simbolizuje da kada razrešimo traumu, ona nam se ne može
više ponoviti i više ne može da nas "vidi", a to predstavlja našu
zrelost i povratak u uravnoteženo emocionalno stanje.
Ključ za razrešenje misterije Algola, opisano odsecanjem
Meduzine glave, a što simbolički predstavlja razrešenje korena primarne traume
(straha koji nas parališe ili "okamenjuje") nalazi se u simbolici
Meseca, koji opisuje naše osećaje. Ako je natalni Mesec u izazovnom aspektu sa
Saturnom, to ukazuje na prirodnu sklonost ka zamrzavanju emocija i ka lakšem
ulasku u stanje parališućeg straha, pa će samim tim zahtevati duži proces
odmrzavanja i rešavanja traume. Isto tako, lakši ulazak u traumatsko stanje
ovog tipa i duži proces razrešenja istog možemo očekivati ako je natalni Mesec
u izazovnom aspektu sa Venerom i Neptunom. S druge strane, Natalni Mesec u
povoljnom aspektu sa Merkurom, Venerom, Saturnom, Neptunom i Plutonom dovešće
do lakšeg izlaska iz traumatičnog stanja. Kako sama trauma (pretvaranje Gorgone
Meduze u čudovište) nastaje posredstvom simbolike ženske energije, planeta koje
vladaju ženskim znacima, a to su pre svega Venera i Neptun, koji direktno
učestvuju u mitološkom prikazu, kao i Saturn koji primarno predstavlja strah,
onda je njihova povoljna postavka u odnosu na Mesec od velike pomoći prilikom
rešavanja traume. Merkur i Pluton pružaju pomoć i podršku, kako kroz mitološku
priču tako i kroz ono što u astrologiji simbolizuju, a to je u ovom slučaju
stručna medicinska pomoć - Merkur i pomoć psihoterapeuta - Pluton, što je
svakako od velike važnosti prilikom rešavanja teških duševno traumatskih stanja
predstavljenih u simbolici Algola. Mada je samo rešavanje jezgra traume,
posttraumatskog sindroma, proces koji zahteva istrajan i pažljiv rad i vreme, a
od velike je važnosti pomoć iskusnog terapeuta, najbolje rezultate je moguće
postići u periodu kada tranzitni Mesec u svojoj zadnjoj četvrti prelazi preko
natalne Venere, jer je to prirodno najbolji period da se ono što se formiralo
kao trauma prirodno i okonča, da se zatvori krug. Naravno, ovo ne bih uzeo kao
pravilo u svim slučajevima, ali vredi obratiti pažnju. Ako je reč samo o
osećanju parališućeg straha koji nema posttraumatsko dejstvo, već je samo jedna
lakša forma straha, onda ovaj pristup može u velikom broju slučajeva da se
pokaže kao efikasan. Takođe, uz pomoć ovog metoda kada se tranzitni Mesec
nalazi u zadnjoj četvrti i pravi skladne aspekte sa Venerom, posebno
konjunkciju, a isto tako i kada je u povoljnim aspektima sa Saturnom i
Neptunom, možete da se oslobađate strahova koji vas već duže vreme pritiskaju i
koji su vezani za nekakve događaje iz prošlosti. To je vreme kada možete imati
duboke uvide u stvarne uzroke nečega neprijatnog iz vaše prošlosti što u vama
stvara strah, jer u trenutku uvida osećanje straha nestaje, otpuštate ga. Naravno, radeći ovaj proces, neophodno je
da budete opušteni i da ne činite nikakav napor, jer upravo u tom stanju ste
najviše otvoreni na uvide. Može vam pomoći ako vizuelizirate sebe kako se
ogledate u ogledalu, pod uslovom da ste vizuelni tip. Naša prošlost i naši
strahovi nam se u pravilu uvek nalaze "iza leđa". Zbog toga je
simbolika Algola, tj. Gorgone Meduze upravo u tome da ako je pogledamo direktno
u oči - okameniće nas, jer na taj način projektujemo naš strah isped nas i
iznova se suočavamo sa njim. Tako se zapravo ponavlja trauma. Ali ako zamislimo
da smo sa strahom povezani nekom niti koja je prikačena za naša leđa i da
zapravo taj strah vučemo za sobom, onda ga se možemo osloboditi upravo na
Persejev način: ne gledajući ga direktno, već posredno, uvidom, činimo
simbolički pokret rukom u kojoj držimo srp i presecamo tu nit kojom smo leđima
privezani za strah, a to je i simboličko osecanje glave Meduze.
Kada se oslobodite straha tipa Algola-Meduze, otvara vam se
jedno novo polje kroz koje možete da ojačate snagu i stabilnost svoje ličnosti.
Kao što i mitološka priča kaže, kada je Persej odsekao glavu Meduzi, iz njenog
tela su izašli Pegaz - krilati konj i Hrisaor - čudovišni ratnik. Pegaz ima
krila i simboliše naš napredak, sticanje moći da se popnemo stepenicu više u
svom ličnom razvoju, a Hrisaor ostaje dole kao upozorenje da više ne činimo ono
što može ponovo da nas dovede u situaciju da proživimo takvo jedno neprijatno
životno iskustvo kao što je bila trauma u kojoj smo bili zarobljeni. Kako
razrešenje traume može da nas ojača? U daljem toku mitološke priče, Persej je
uz pomoć Meduzine glave okamenio titana Atlanta
kako bi ga kaznio za negostoljubivost. Simbolički ovaj titan govori o velikoj praznini koja se nalazila u osobi
koja se nalazila pod dejstvom parališućeg straha. Po pravilu se takve osobe
zatvaraju u sebe i otuđuju od društva, što je opisano u ovom slučaju Atlatnovom
negostoljubivošću. Izlaskom iz traumatskog stanja, osoba se polako vraća
društvu, počinje da se otvara ka spoljnom svetu i prestaje da bude otuđena.
Nakon kažnjavanja Atlanta, Persej spasava Andromedu tako što se suprostavlja
Cetusu, morskom čudovištu kojeg je poslao Posejdon. Ovde u simbolici Cetusa i
Posejdona opet imamo simboliku straha koji "preplavljuje" svest i preti
da obuzme pojedinca tako da ovaj izgubi svesnu kontrolu. Posejdon se Cetusu
suprotstavlja tako što leti, po jednoj verziji uz pomoć krilatih sandala koje
je dobio od Hiperborejaca ili Hermesa (imajte u vidu da postoji više verzija
ovog mita, ali simbolika je prilično jasna), a po drugoj verziji mu je u ovom
poduhvatu pomogao Pegaz koji ga je poneo na svojim leđima. Persej leti, što
znači da se on nalazi na višem nivou svesti, u smislu da ima potpunu svesnu
kontrolu nad svojim postupcima. Nije dozvolio da ga preplavi strah, nadvladao
ga je, uzdigao se iznad straha. Cetusa Persej pobeđuje tako što okreće Meduzinu
glavu prema čudovištu i okamenjuje ga. Ova simbolika ukazuje da čovek koji je
prošao kroz parališuće traumatsko iskustvo i uspešno ga razrešio, postaje
sposoban da pronađe i ispolji svoju istinsku moć, a to je da sačuva i sebe
samog i drugoga od situacija koje mogu da se završe tragično, umesto da prenosi
bol i strah dalje. To nam ukazuje da je Algol s jedne strane najjači strah,
jedno vrlo jako traumatsko iskustvo koje zarobljava i "okamenjuje",
parališe, ako nam se nekom nesrećom zadesi, ali s druge strane je i najmoćnije
oružje ako ga koristimo u plemenite svrhe, jer i najveće Posejdonovo čudovište
nema šanse pred Meduzinim pogledom.
Takođe, osoba koja se oslobodila uticaja traume tipa Algola,
postaje sposobna ne samo da štiti sebe i druge od ulaska u traumatska stanja,
već kada se otvori ka društvu, postaje sposobna i da uđe u emotivnu vezu, brak,
da gradi svoju porodicu, da ima normalan i uravnotežen život. Persej koji
okamenjuje ostale prosce i sveti se za prevaru Kasiopeji, predstavlja moć osobe
koja je savladala traumu da se odbrani od prevara i neprijatelja, jer stiče moć
da ih prepozna na vreme. I to ne
samo da odbrani sebe, već i svoje najbliže, jer je Persej odbranio i Andromedu
koja je pristala da mu bude žena. I na kraju, Persej oslobađa i svoju majku koju
je na prevaru oteo Polidekt, što simbolizuje moć pojedinca da raskine sa
problematičnom prošlošću, pa čak i da prekine nit sudbinskih dešavanja koja su
se na sličan način protezala kroz njegovu porodičnu liniju i koja su se
ponavljala njegovim precima. Tek kada je sve to postavljeno na svoje mesto,
Persej predaje Ateni Meduzinu glavu, što označava zrelost čoveka da samostalno
izlazi na kraj sa problematičnim situacijama u svom životu i daje mu moć i
pobedu nad njegovim najvećim unutrašnjim neprijateljem, a to je upravo strah
koji ostaje u čoveku i kada je opasna situacija prošla i kojeg on proživljava
iznova i iznova, što predstavlja suštinsko dejstvo simbolike Algola.
Ključevi za
rešenje misterije Algola se nalaze u vašim rukama. Uvek su tu i bili. Jer i
sami znate da tamo gde nema ljubavi, gde imamo drugu stranu Venere, gde je ona
slaba, pod pritiskom, kada ne može da ispolji svoju prirodu u potrebnoj meri -
tamo uvek postoje bol i strah. Sada znate da ono što bol i strah stvara, to
isto bol zaleči, a strah rastvara. Pronađite ljubav u sebi i savladaćete možda
i najvažniju lekciju u svom životu - misteriju Algola. Shvatićete, ne treba vam
heroj da vas spase. Dugo ga čekate, a nikako da ga dočekate. Heroj je u vama
samima. U najvećim strahovima i iskušenjima krije se i najveća čovekova snaga.
U tome se krije suština, Božanska iskra za kojom svi tragamo.
Нема коментара:
Постави коментар